قلم نوشت من

طنز، دل نوشت، خبر،جملات فلسفی، شعر و ...

قلم نوشت من

طنز، دل نوشت، خبر،جملات فلسفی، شعر و ...

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
تبدیل تاریخ
فال حافظ
با تشکر از حضور شما

مصاحبه با لایک

جمعه, ۲۰ دی ۱۳۹۲، ۰۸:۵۴ ب.ظ


 مصاحبه با لایک:

چطور میشه که تنفر، معنی دوست داشتن بده؟ این به عنوان اولین سوال من بود که پرسیدم!! 

من: تا جایی که شنیدم معنی شما دوست داشتن ، پسندیدن و از این دست معانی می باشد میشه خودتون رو معرفی کنین و توضیح بیشتری بدین؟

 : لایک هستم واژه ی آشنای این روزها! ماجرا اینگونه شروع شد. از وقتی که شبکه های اجتماعی  ظهور پیدا کردن و مردم هجوم آوردن به سمت این شبکه ها! درج مطالب، عکس،طنز، ویدئو، آهنگ و ... بسیار زیاد بود وسیله ای را ایجاب می کرد که به نوعی جواب به این موارد باشه و اینکه آیا کاربر موارد را خوانده و یا مورد تایید است یا نه؟


من: از چه سالی و توسط چه شبکه ی اجتماعی وارد اجتماع شدین؟

 : از سال 2010 و توسط شبکه اجتماعی فیس بوک شکل جدیدی از من یعنی بصورت کنونی با این علامت تعریف شد که قبل از آن با عنوان فان یا طرفدار معنی میشدم


من: لایک عزیز ، همان طوری که اول مصاحبه مطرح کردم واژه ی تنفر هم با لایک مطرح میشه؟

  : بله دوست من! اگه بدونی چه صفحات (پیج) با اسامی خنده داری درست شده و اعلام میکنند اگه موافق تنفر از این موضوع هستی، لایک کن! هر لایک یک تنفر... میدونی همین الان اگه متوجه شن که داری با من مصاحبه می کنی چه موضوع خوبی برا لایک کردن پیدا میشه!!!


من: با توجه به اینکه گفتین لایک معانی مختلفی داره ،در صورت امکان میشه انواع لایک رو معرفی کنین؟

 : پس گوش کن:

لایک ساده: فقط خوشم اومده 

لایک انتظار : نوشته هات خوبه اما تو هم به  صفحه ی من سر بزن

لایک دور زدن: لایک کنم فردا طرف وقتمو نگیره از اولش تعریف کنه

لایک دوس دختر، دوس پسر: دختر خانوم یا آقا پسر مورد نظر و به اصطلاح مخاطب خاص  با لایک کردنش یعنی اینکه دوستت دارم ! البته اینها رمزگشایی می شن و شما زیاد خودتو درگیر نکن !

لایک مچ گیری: باز اشاره داره به مورد قبلی و اینکه اگر دختر و یا پسری کامنت و لایک خیلی خودمونی نوشت بایستی هر چه سریعتر توضیح بده که این شخص چه کسی بود ه و چرا اینقده صمیمیه ! والا...

لایک اعلام حضور: یعنی من آن هستم اگر کاری داری در خدمتم!

لایک طنز: که به آن لایک سیاسی هم گفته می شه و مواردی مطرح می شه که ریشه سیاسی داره و نوعی جواب دندان شکن اما در قالب طنزه

لایک عمه: از نوع جدید ه و علاقه خاصی را نسبت به عمه ی شخص (که البته شامل هم خاله و هم عمه هست و از این جهت بوده که در زیان انگلیسی هر دو را با یک عنوان خطاب می کنن و از قبل دوراندیشی شده بوده برای همچنین روزهایی! ) شامل می شه مدیونی یه درصد فکر کنی طرف منظورش فحش و یا حرفای خاک برسری بوده ها ...

و لایک های دیگه ای هم هست که من فقط چند موردشو اشاره کردم


من: از اینکه لایک هستین خوشحالین؟

  : البته !چون میدونی باعث شاد شدن خیلیا میشم و تو این دوره و زمونه که هر کسی به نوعی با مشکلات درگیره !بهترین هدیه، می تونه آوردن لبخند یا تایید هر چند مجازی ،به روی کاربران عزیز باشه


من: باید یه چیزی رو اعتراف کنم الان که پیشتون هستم انگاری انرژی مثبتی بهم دادین و خوشحالی خودتونو به من هم تزریق کردین! یه خواهش، میتونین مطالبی که این روزها به اصطلاح بیشترین لایک رو خوردن بیان کنین؟

 : قبل از اینکه به این مورد اشاره کنم خیلی دوست دارم این رو هم بگم که بهتره لایک کردن هم فرهنگ سازی بشه !


من: میشه بیشتر توضیح بدهید ؟

 : یه نمونه بارز اشاره می کنم تا کاملا موضوع روشن شه! در جریان هستی که ایران به بازیهای جام جهانی فوتبال راه پیدا کرده و با تیم ملی آرژانتین هم گروه شده، لیونل مسی به عنوان بازیکن این تیم هستش و متاسفانه شبی که این موضوع اعلام شد صفحه ی شخصی مسی پر شد از لایکهایی که توسط ایرانیان زده شد و حامل بدو بیراه گفتن و کری خواندن علیه ایشون بود درسته که دنیای مجازی هستش اما خوب کسی که هیچ برخوردی با ایرانیان نداشته طبیعتا ملاکش این لایک ها و دیدگاه(کامنت ها )خواهد بود. پس میبینیم لایک کردن هم مثل هر چیز نو و تازه که وارد دنیای ارتباطات شده باید فرهنگ مصرف صحیح و درست اون انجام بشه و یا موارد از این قبیل که رخ میده، همه باید یاد بگیریم که خیلی  فرق هست بین انتقاد خوب و سازنده  با توهین و تخریب یه شخصیت یا قوم و یا مذهب!


من: این سخنان تون لایک داره دوست عزیز!!

 : در مورد سوالت که بیشترین لایک ها در چه مواردی بوده، باید اشاره کنم مطالب علمی و سایر موضوعات لایک های کمتری می خورن اما تا دلت بخواد موضوعات طنز و صفحات عجیب و غریب، بطور مثال:جملات فلسفی خواهر زاده فلان دکتر ، ورود کچل ها ممنوع، گروه محتاجان لایک،شاعران لایک زده، لایک ندیده ها و... البته اسامی ذکر شده رو به شوخی گفتم تا به کسی برنخوره اما یه صفحه ی جالب که در نوع خودش بینظیر بوده صفحه ی (پیج ) آقای جواد ظریف، وزیر امور خارجه دولت یازدهم ، آقای روحانی هستش و اولین باری هستش که یه مقام سیاسی با توجه به فیلتر بودن فیس بوک در این شبکه عضو شده و تا امروز حدود 361/817 نفر لایک کردن و هر روز مطالبش رو دنبال می کنن و حتی روز بعد از فوت مادرشون 151/189 تا لایک و 749/56 کامنت داشت و به نوعی با لایک زدن با ایشون همدردی کردن ! میبینی پس هر چیزی رو میتوان درست انجام بدیم  لازمه بگم سایراشخاص مثل هنرپیشه ها و ورزشکاران و اصحاب رسانه و صاحبان قلم و کلا هر نوع کاربری جای خودشون رو دارن و دیده میشن


من: ممنون از اینکه مصاحبه رو پذیرفتین و با آرزوی بهترین ها برای شما و موفق باشین

  : و همچنین! موفق باشین ...


دوست عزیزی که این مطلب رو خوندی حالا بگو این مطلبم چند تا لایک داره؟

چند تا؟ چند تا؟ چند چند چند تا تا تا ...؟!! 

(یلدا)


  • یلدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">